Fotograf (84/182)

Jag fick hedersuppdraget att fotografera Annas & Albins bröllop. Underbart att få delta i deras dag! Just denna bilden tog jag inte själv. Som alla fiffiga fotografer hade jag med mig en extrakamera och tre duktiga fotoassistenter som hanterade den.

Erfarenheter av dagen:

  • Fotografera bröllop är superroligt!
  • Brudklänningar är vita – jag hade gott kunnat gå ner en smula i exponering för att ha mer manöverutrymme i Lightroom.
  • Om man fotograferar med två kameror är det smart att se till så de har samma tidsinställning. Annars blir det extrajobb att försöka redigera metadata.
  • Jag måste bli bättre på att komma ihåg att justera ISO när ljuset ändras.

Några bilder till från extrakameran. De gjorde verkligen ett bra jobb, mina assistenter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *